למה לתת בלעדיות למשרד נדל"ן?

שתפו את הפוסט הזה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בבואכם למכור את ביתכם, בטח עלו מספר שאלות כמו: "האם למכור דרך מתווך?" "האם למכור בבלעדיות?  למה שרק הוא יעבוד?  למה שיסגור לי את כל השוק?"

היריעה קצרה מלהכיל לכן במאמר זה אענה על השאלה המרכזית שרבים מהישראלים שואלים:

"למה לי בלעדיות?" 

כמובן שפה אני יוצא מנקודת הנחה שהבנתם למה מתווך מקצוען, יתרום המון לעסקה, ומהן התועלות שרק מתווך מקצוען יכול להעניק לכם, שאף אחד אחר לא יוכל. אז למה באמת בלעדיות? והאם זה באמת סוגר לכם את כל השוק?

 רוב הישראלים חושבים שמתווך זה דבר שהם לא צריכים ושהם מסוגלים למכור את הדירה לבד במחיר מקסימלי ובזמן קצר. בהחלט ניתן למכור את הדירה לבד, השאלה היא מה תהיה התוצאה?

בארה"ב כ 98 אחוז מהעסקאות מבוצעות ע"י מתווכים. כמעט אותו כנ"ל גם באירופה – רוב העסקאות נסגרות דרך משרדי תיווך. הם כנראה מבינים משהו שאנחנו לא. מה הם מבינים שאנחנו לא? 

בואו נענה על שאלת כדאיות הבלעדיות: לבלעדיות כמה יתרונות בולטים שכדאי שנכיר:

1. פוקוס: כשמתווך עובד "לבד" בבלעדיות על נכס מסוים הוא מרוכז בו- למתווך המקצוען יש במאגר משהו כמו 10-15 נכסים בבלעדיות שהוא ממוקד בהם.

 חוץ מהמתווך הפרטי שחתום לכם בלעדיות יעבדו על הדירה עוד מתווכים שעובדים במשרד וכל המשרד יעשה מאמצים אדירים ע"מ למכור את הנכסים שבבלעדיות המשרד. בנוסף, כיום ב- House-Center יש לנו "נוהל שיתוף פעולה", מתחייבים בעצם לשתף פעולה עם כל מתווך אשר מביא קונה רציני שעבר תשאול ע"מ למכור במינימום זמן ובמקסימום מחיר!

 מתווך רגיל עובד על עוד עשרות נכסים, אז כמובן שלא יהיה לו זמן לעסוק בנכס שלכם.

בטח שמתם לב לכמות המתווכים שמגיעים אליכם עם פרסום הנכס, אך כבר שבוע לאחר מכן הם יפסיקו להתאמץ למכור, כי יבינו שיש להם תחרות אתכם ועם עוד 30 מתווכיo נוספים, מה שמוריד את המוטיבציה ואת הכדאיות להשקיע מאמץ. הם יעבדו על הנכס "בשקט בשקט", כי אם בטעות יצעקו, סביר שמישהו אחר יקדים אותם ויסגור עסקה. אם זה לקוח שיגיע "מהצעקות" שלהם או מתווך אחר. כשמתווך עובד על "מצב שקט", הוא מביא רק לקוחות של משרד שלא נתקלו במודעה שלכם שמפורסמת ואם בכלל…

2. מחיר מקסימלי – בבלעדיות יש הבטחה למחיר הטוב ביותר, כי עושים סוג של "מכירה פומבית", מי שמציע יותר, זוכה. רק בבלעדיות אפשר למצות את עניין "המכירה הפומבית", כי המתווך ידע בדיוק מה יש לכל קונה וקונה להציע ורק בבלעדיות מתווך יוכל לעשות התמחרות אמתית. כשמוכרים עם עוד 30 מתווכים, כל מתווך זורק מחיר אחר ללקוח מה שגורם לערך הנכס לרדת. כשיש צינור אחד שמרכז לכם נתונים ובאמת דואג לכם ניתן למקסם רווחים.

3. למכור בזמן קצר – בבלעדיות יש הבטחה למכור בזמן הקצר ביותר שניתן, כי "כל השוק" חייב לעבור דרך המתווך, הרוב המוחלט הולך לקנות בסופו של דבר דרך משרדי תיווך. אלה שבוחרים שלא ללכת לתיווך בגלל שכר טרחה, זה אותם האנשים שמחפשים לקנות נכס בזול במחיר מציאה, קונים שמחפשים נכס – כן ילכו.

 נסו לדמיין אתכם. מכרתם את ביתכם, יש לכם חצי שנה למצוא בית… ראיתם בית שמאוד אהבתם, שמתאים בדיוק לצרכים שלכם- והבית משווק בלעדית ע"י מתווך, מה לא תלכו? כנראה שכן. השאלה שנשאלת היא : מה אתם מעדיפים, למכור את הבית שלכם כנכס או כמציאה? אנשים שרוצים לקנות בית יעברו גם דרך מתווך.

חשיפה – החשיפה היא רחבה ביותר כי אין למתווך חשש שמישהו אחר יסגור לו עסקה "על הגב" בזמן שהוא עובד קשה לאתר קונה מתאים. שלט, גלויות, פייסבוק, אתרי אינטרנט רבים יד 2, מדלן, קומו, עיתונות ארצית ומקומית, שלטי חוצות, סמסים ללקוחות משרד, ועוד ועוד ועוד..

 החשיפה גורמת למחיר כמובן להיות מקסימלי כי כל הקונים שיש כרגע בשוק יעברו דרך המתווך שמשווק בלעדית את הנכס, כך שהוא הצינור השיווקי שמרכז את כל נתוני הנכס – מה שגורם לעליית מחיר.

 אתם לעולם לא יכולים לדעת מה יש לקונה להציע, ולא משנה כמה אנשי מכירות מעולים תהיו- כל עוד אתם צד בעסקה הקונה לא ישתף אתכם פעולה.

 למה לו להראות לכם טופס משכנתא? למה לו לספר לכם כל מיני "סודות" שאולי יפילו אותו?

 כשיש מתווך, הקונה הפוטנציאלי מבין יש אינטרס לסגור כשכולם מרוצים, לכן ינדב מידע מרצון טוב. מתווך מקצוען ישתמש במידע היקר בשביל לסגור עסקה שכולם יהיו מרוצים ממנה.

5. שיתוף פעולה – מתווך לא יפחד שמתווך אחר ייקח לו את העסקה ולכן ישתף פעולה עם כל המשרדים באזור ע"מ לבצע מכירה במינימום זמן ובמקסימום מחיר.

6. ביטחון אישי ואיכות חיים – אין לכם מושג מי מתקשר אליכם, והאם הוא אדם הגון כפי שחשבתם כששמעתם את קולו וחוץ מזה, נסו לדמיין את התחושה של קונים לא רצויים כ"כ בזמן שאתם מקלחים את הילדים או עושים משהו אישי אחר.

בבלעדיות הקונים עוברים סינון קפדני :

יכולת כלכלית לממש עסקה, סיבות חזקות לקניית הנכס, האם הם מכרו את הבית? כמה זמן יש להם? מהי מוטיבציית הקנייה שלהם? מה חשוב להם בבית? האם יש להם את ההון העצמי הנדרש? ועוד ועוד…הרבה שאלות שחושפות צרכים והאם הבית שלכם מתאים להם. 

כך אני מתאים את הצרכים שלהם לנכס שלכם!

7. ליווי עסקה מלא – מתווך בבלעדיות ייתן פתרונות איכותיים ללקוח הקונה שלכם ולכם כמובן. ילווה את העסקה משפטית בעזרת עו"ד שעובדים עם החברה או עו"ד שלכם, יודע לדבר בשפתם ולקדם עסקאות.

במידה ולקונה יש בעיות מימון, המתווך יעשה שמיניות באוויר ע"מ לראות מה ניתן לעשות ע"מ לגשר על פערים כלכליים, ילווה אותו בלקיחת משכנתא, ובכל מה שצריך בשביל לסגור עסקה.

מתווך מקצוען מבין בכל מה שנוגע בענף הנדל"ן – מיסוי מקרקעין, טאבו, משכנתאות, מומחה בשיווק מכירות ובמשא ומתן ועוד ועוד… גם אם הוא לא יבין ב- 100% אחוז בתחום מסוים, הוא ידע להפנות אתכם לגורם המקצועי ביותר ע"מ שתקבלו פתרון ובמחירים נוחים, כי הגעתם דרכו!

אז למי נותנים בלעדיות?

  1. מתווך שמומחה בשכונה שלכם 
  2. מתווך שיש לו נכסים בשכונה 
  3. מתווך עם המלצות.
  4. אחד שמצליח לשכנע אתכם בתשוקה והאהבה שלו למה שהוא עושה.
  5. אל תתנו לכל מתווך בלעדיות, כי לא כל מתווך הוא "מקצוען", מקצוען הוא אחד שיש בידו שלל תעודות לימודים והצלחות מוכחות ושובל של לקוחות מרוצים.

חפשו אחד כזה ועשו לעצמכם טובה מאוד גדולה.

 כל שנותר הוא לאתר מתווך מקצוען שיהיה בעל יושרה מקצועית,

 ולתת לו את הנכס שלכם בבלעדיות – רק ככה תמכרו במינימום זמן ובמקסימום מחיר.

לשאלות נוספות ותיאום פגישה מוזמנים להתקשר אליי בכל עת.